Avand in vedere contextul epidemiologic actual, inchiderea fizica a scolilor si trecerea cursurilor in online am constatat in ultimul an scolar nevoia de cresterea a accesibilitatii serviciilor educaționale, terapeutice și recuperatorii ale școlii prin formarea specialiștilor școlii în dezvoltarea unui serviciu educațional ce integrează, alături de demersul clasic, un demers educațional-terapeutic on-line integrind platforme și tehnologii IT. Acest serviciu vine si in contextul in care am constat si un interes scazut pentru cursurile online ce se va materializa intr-un grad ridicat de abandon scolar si de pierderea interesului pentru activitatile scolare.
Astfel a luat nastere proiectul Erasmus+ Ka122 Spune DA educatiei digitale, NU abandonului scolar! Prin acest proiect ne dorim sa sprijinim demersurile instituționale de a ameliora absenteismul și tendința de abandon școlar si de a oferi servicii educationale de calitate folosind resursele online, digitale, platforme educationale in contextul epidemiei de Covid-19. Astfel dorim să contribuim la reducerea abandonului scolar prin formarea specialiștilor în demersul educațional-terapeutic on-line integrind platforme și tehnologii IT care sa vina in sprijinul elevilor si cadrelor didactice. Mobilitatile din cadrul proiectului vor avea loc in perioada 2022-2023 si va cuprinde 4 cursuri de formare in strainatate. Cursurile au fost selectate de pe site-ul www.schooleducationgateway.eu si oferite de organizatii partenere Erasmus+.
Primul curs este oferit de‘’Euromentor”se va sustine in Spania, Barcelona in aprilie 2022. Cursul ‘’Digital teachers’’ cuprinde o serie de activitati practice din domeniul TIC din care vom invata noi instrumente, programe si aplicatii care sa ne permita realizarea de activitati online atractive si accesibile tuturor participantilor la actul educational.Motto-ul cursului este‘’learning by doing‘’ iar principalele module vizeaza cresterea motivatiei in randul elevilor folosind instrumente esențiale TIC, nevoia de colaborare si interactiune utilizand tehnologia: Wikispaces, Google Sites, implicarea parintilor in activitatile din clasa prin intermediul tehnologiei: ClassDojo, EdModo, dar si colaboarea dintre cadrele didactice vederea proiectarii propriilor clase digitale prin integrarea instrumentelor TIC în educație.
Urmatorul curs este oferit de‘’Hanne Koveshnikov Helsinki Training Center’’din Finlanda, Helsinkiin noiembrie 2022.Cursul‘’EarlySchool Leaving’’ își propune să ofere o oportunitate pentru discuții și idei de prevenire și strategii pentru a face față fenomenului de abandon scolar la nivel de clasă. Ofera o prezentare a sistemului de educatie finlandez, strategii de identificare, gestionare a elevilor aflati in situatii de risc, strategii de comunicare pentru evitarea conflictelor precum si utilizarea eficienta TIC stimuland interesul elevilor pentru învățare prin aplicațiile de studiu,platforme eLearning site-uri web si jocuri.
Al treilea curs este oferit de organizatia’’Enjoy Italy’’si se va sustine in Portugalia, Lisabona in martie 2023.Cursul’’Interactive ICT-based, web and digital tools for an effective blended, flipped and cooperative learning’’este unul practic ce are drept scop insusirea de noi competente digitale, crearea de povestiri digitale și conținut didactic multimedia, crearea unei lecții digitale mixte, cautarea si selectarea eficienta a informatiei prin intermediul platformelor și resurselor de învățare online.
Ultimul curs este oferit de’’ CENTER FOR SOCIAL DEVELOPMENT, RESEARCH AND INNOVATION- INOVA’’din Croatia, Vukovar in ianuarie 2023.Cursul’’Play & Learn- digital education for 21st century’’este un curs inovativ ce ofera o alta perspectiva asupra educatie digitale prin introducerea unor instrumente noi in activitate, precum: realizarea de cărți, benzi desenate, cărți ilustrate și postere, instrumente TIC pentru managementul clasei, instrumente online gratuite jocurilor digitale care vizeaza cresterea motivatiei elevilor.
Participantii la aceste cursuri vor invata:
– Sa aplice strategii multiple pentru predarea și evaluarea elevilor cu nevoi și stiluri variate de învățare;
– Sa dezvolte planuri de lecție folosind instrumente TIC, aplicatii, platforme educationale, site-uri cu resurse educationale, software;
– Sa creeze activitati bazate pe jocuri digitale (ludoterapie digitalizata);
– Modalități de a motiva elevii să colaboreze între ei în timp ce utilizează tehnologia;
– Practici, abordări și strategii școlare din toată Europa;
– Metode de predare inovatoare: învățare bazată pe sarcini, educație de la egal la egal, gândire creative;
– Utilizeze eficient resuresele TIC stimuland interesul elevilor pentru invatare si cresterea motivatiei;
– Noi metode de lucru : metoda „Escape room“, crearea qiuzz, cărți ilustrate, de blogguri, povesti digitale, teste on-line, crearea unei clase digitale;
– Strategii de implicarea părinților în activitatile din clasă prin instumente digitatle;
La nivel de scoala, participantii la cursuri vor tine workshop-uri si vor crea lectii demonstrative pe temele si activitatile abordate pe parcursul formarii pentru a impartasi colegilor, elevilor si parintilor cum sa integreze instumentele digitale, strategiile, practicile si abilitatile dobandite in demersul educative-terapeuti on-line. In acest fel ne dorim sa imbunatatim in special colaborare cu parintii elevilor cu dizabilitati, sa le oferim metode si instumente usor de utilizat pentru a-i incuraja sa participe la activitatile din mediul on-line.
, Spune DA educatiei digitale, NU abandonului scolar!